Kemija

Kemija

Molekule (Philip Ball)

molekule













Pomembna raziskava v boju proti raku
thumb_prostate_cancerVodilno kemijsko podjetje BASF je v sodelovanju z vodilnimi raziskovalci s področja urologije na univerzi Erasmus v Rotterdamu na Nizozemskem, pod vostvom dr. Wytska van Weerdena, opravilo pomembno raziskavo, ki bo pomagala v boju proti raku na prostati. Izsledki študije »Kombinacija likopena in vitamina E zavira rast PC-346C rakavih celic na prostati pri miših« bodo objavljeni v majski številki zbornika Journal of Nutrition, trenutno pa so že na voljo na njegovi spletni strani.

prostate_cancerKombinacija likopena in vitamina E zavira rast tumorjev pri miših za 73 odstotkov in zvišuje čas njihovega preživetja za 40 odstotkov, so ugotovitve, ki so jih sporočili raziskovalci kemijskega podjetja BASF. Že sam likopen zavira rast tumorjev in tudi podaljšuje čas preživetja, vendar manj učinkovito (zmanjšanje tumorske rasti za 59 odstotkov in podaljšanje časa preživetja za 19 odstotkov). Druga faza kliničnega preizkusa z bolniki, obolelimi za tumorjem na prostati, bo ocenila vpliv  likopena in vitamina E na zdravje pri ljudeh.Ta faza je še v teku.

BASF je raziskoval, kako različni odmerki likopena in vitamina E vplivajo na rast tumorja na prostati in ali v kombinaciji prinašajo dodatne učinke. Prav tako je bila ocenjevana možnost uporabe PSA (prostata specifičnega antigena), znanega kliničnega parametra te bolezni, v krvi, kot markerja za rast tumorja med meritvijo vnosa likopena in vitamina E.

 

Model PC-345C raka na prostati, ki so ga raziskovalci v Rotterdamu razvili na miših, je uporaben za spremljanje učinkov prehrane na rast tumorja. Štiriinpetdesetim mišim so inokulirali celice raka na prostati in jih naslednje tri dni hranili z:  likopenom (5 ali 50 mg/kg telesne teže), z vitaminom E (5 ali 50mg/kg telesne teže), z mešanico likopena  in vitamina E (vsakega 5mg/kg telesne teže) ali s placebom. Rast tumorja na prostati in nivo PSA v krvi so merili v enakomernih intervalih.

Študija podjetja BASF kaže, da je kombinirano zdravljenje z likopenom in vitaminom E z odmerki po 5 mg/kg telesne teže vsakega, najučinkovitejše. Rast raka na prostati je bila zavrta za 73 odstotkov, preživetje živali pa podaljšano za 40 odstotkov. Samo z uporabo likopena v odmerku 5 mg/kg telesne teže, je bil ugotovljen signifikanten učinek z zmanjšanjem tumorske rasti za 53 odstotkov in podaljšanjem časa preživetja za 19 odstotkov. Ostala zdravljenja (s prejemanjem samo vitamina E ali likopena v odmerku 50 mg/kg telesne teže) niso pokazala statistično pomembnega učinka na rast tumorja.

Nivoji PSA v krvi so se zvišali skupaj z rastjo tumorja pri miših, ki so dobivale placebo. V skupini, ki je prejemala kombinacijo likopena in vitamina E, je raven PSA nižja. PSA indeks, uporabljen kot parameter za demonstracijo izbranih učinkov na rast tumorja se  med eksperimentalnimi skupinami ni razlikoval. To kaže, da je raven PSA proporcionalna s povečano rastjo tumorja, ne glede na prehrambene dodatke likopena in vitamina E. Malo verjetno je, da bi vitamin E in likopen vplivala na ugotavljanje vrednosti PSA, kar je pomembno za klinično diagnostiko.

prostat_cancer_Rak na prostati je eno pogostejših malignih obolenj pri moških. Ob že ugotovljenih faktorjih tveganja kot so starost, pojavnost  bolezni v družini, kot tudi vpliv rase, potekajo raziskave o prehranskih dejavnikih in mikro-hranilih, ki pomagajo zniževati stopnjo tveganja  obolevnosti.  Epidemiološke študije ponavljajoče dokazujejo, da se z visoko vsebnostjo likopena, najpomembnejšega karotena v paradižniku, in vitamina E, zmanjšuje tveganje za nastanek raka na prostati. Ti dve mikro-hranili sta tako med naj- bolj obetavnimi prehranskimi dejavniki za preprečevanje raka na prostati.

 Vir: http://www.corporate.basf.com/en/